Oldal kiválasztása

Miért nincs energiám?

  1. Keveset alszol?

Néha annyira egyszerű a megoldás, hogy nem is gondoljuk, hogy az lehet a probléma. Ez a helyzet, akkor is amikor például keveset alszunk. Tapasztald ki mennyi az optimális alvásmennyiség a számodra. Feküdj le minden este ugyanabban az időpontban, és kelj reggel azonos időben. Hétvégente nyugodtan hagy ki az ébresztőt, és aludd ki magad. Délután 2 óra után figyelj rá, hogy ne vigyél be koffeint a szervezetedbe, és az esti alkohol fogyasztás is rontja az alvásod minőségét. Érdemes alacsonyabb szobahőmérsékletet beállítani a szobába, mert ha túl meleg van, akkor szintén romlik az alvás minősége. Ha horkol a párod, akkor érdemes külön szobába aludni. Elalvás előtt már ne nézz tv-t, és a telefonodat is hanyagold, inkább olvass valami jó könyvet. Sötétíts be teljesen, mert a fények zavarják a nyugodt alvást.

 

Mindenki szeretne magasabb életszínvonalon élni, szeretné jobban érezni magát, és jól teljesíteni. A legtöbbször tudjuk is mit kellene hozzá tennünk, hogy változtassunk ill. jobbá tegyük az életünket. Viszont a motiváció hamar alábbhagyhat, és gyakran ennek a hátterében a túlhajszoltság, frusztráltság és a fáradtság van. Mik azok a tényezők, amik a leginkább lehúzzák az energiaszintünket és mit tehetünk ellene?

 

2. Sokat rágódsz a múlton, ill. állandan nyomaszt a következő nap?

Mivel az agyunk állandóan zakatol, rendkívül megterhelő lehet a számunkra és ha folyamatosan a múlton rágódunk vagy a következő nap lehetséges eseményei nyomasztanak, frusztrálnak, akkor elveszítjük a cselekvéshez szükséges erőnket. Meg kell tanulni a jelenben élni. A múltat nem tudjuk megváltoztatni, a jövő pedig 1000 féleképpen alakulhat függetlenül attól, mitől félünk. Ne görcsöljünk a holnapon. A meditáció egy kiváló technika az elme lecsendesítésére, általa megtanulunk a jelenben élni. Ennek köszönhetően cselekvésre bírjuk magunkat, ami megszünteti a szorongást és a frusztrációt, így nem leszünk olyan enerváltak. Tehát tanulj meg lazítani és mindig a jelenre koncentrálni.

3. Túlpörögsz, és legyűr a stressz?

A mai rohanó hétköznapokba, amikor mindennel határidőre kell készen lenni, a főnököd sokat vár el tőled, esetleg közben a gyerek is beteg lesz, és még az autód is megadja magát, elég nehéz megtartani a józan gondolkodást. Állandóan az idő szorításában, és teljesítménykényszerben élünk, ami rendkívül nagy stresszhatással van ránk. Mire hazaérünk élő zombik vagyunk. A stresszt csak úgy tudod kezelni, ha megtanulsz néha nemet mondani, és nem tervezel be mindent egy napra. Meg kell tanulni reálisan felmérni, mi fér bele a napba, anélkül, hogy teljesen kiégnénk. Mindemellett fontos az énidő kialakítása, és a rendszeres pihenés. Újratöldődve jobban bírjuk a hétköznapok nehézségeit. Mindig fel kell töltődnünk ahhoz, hogy újra adni tudjunk.

4. Esetleg rosszul étkezel?

Amikor az állandó rohanás miatt azon kapod magad, hogy egész nap nem ettél, majd farkas éhesen a legközelebbi gyorsétterembe teletömöd magad, vagy hazaérve első utad a hűtőhöz vezet, akkor jusson eszedbe hogy ez a legrosszabb amit tehetsz magaddal. Elvárod magadtól folyamatosan, hogy nagy teljesítményt hozz, de közbe pedig nem adod meg a testednek a tiszteletet azzal, hogy egészséges tápláló ételekkel lásd el. Pedig, ha tudatosabbá válsz, és előre több napra elkészíted a menüt, akkor soha nem fog fejfájást okozni, hogy épp mit egyél. Rengeteg ételhordó és táska létezik már amibe, ha bekészíted a napi kajcsidat, nem csak pénzt fogsz megspórolni, de a legjobbat adod magadnak az egészséges tápláló ételekkel. Ugyanez vonatkozik a folyadékfogyasztásra is. Már most szebbnél szebb kulacsokat lehet beszerezni, amit ha otthon megtöltesz vízzel, vagy teával, nem fogsz feleslegesen pénzt kiadni és még a környezetet is óvod, ha nem veszel fél literes PET palackokat.

5. Negatív energiavámpírok vesznek körül?

Energiavámpírokkal mindenhol találkozhatunk: akár a suliban, akár munkahelyen, vagy a lakóközösségben. A típust mindenki nagyon jól ismeri. Egyszerűen alig szabadulsz tőle és mire sikerül, már alig van életerőd. Ha a barátaid között vannak ilyen emberek, azonnal gondold végig szükséged van e rá. Mivel a hozzánk legközelebb álló 5 ember átlaga vagyunk ezért fontos, hogy olyan emberekkel vedd körbe magad, akik jó hatással vannak rád, akik fejlődésre inspirálnak. Fokozatosan hagyd el az életedből azokat, akik lehúzó hatással vannak rád.

6. Nem edzel?

Aki nem végez testedzést, hajlamos beleesni egy negatív energiaspirálba, aminek természetesen az a vége, hogy a fáradtságra hivatkozva nem edzünk. Saját bőrömön is tapasztaltam, hogy amikor rendszeresen sportolok, sokkal több energiám van és kevesebb alvással is beérem. Szinte végtelen az energia olyankor. 

7. Érzelemmentessé váltál?

Amikor az életünkön nagy monotonitás lesz úrrá, nincs kihívás, nincs fejlődés, nincsenek új ingerek, akkor hajlamosak vagyunk érzelemmentessé válni, ami ugyanúgy alacsony energiaszinthez vezet. Fontos, hogy folyamatosan fejlesszük, magunkat, iratkozzunk be új tanfolyamokra, próbáljuk ki magunkat új sportokban, utazzunk el olyan helyre, ahol még nem jártunk, szerezzünk új élményeket. A lényeg, hogy kizökkentsük magunkat az unalmas, lapos rutinból és keltsük újra életre a belső tüzünket.

 

😊 Magadra ismertél? Szeretnél újra energikus lenni, de nem tudod mi lenne a számodra legjobb első lépés? Tisztában vagy min kellene változtatnod, mégsem teszed meg a lépéseket? A coaching segít letisztázni hol tartasz, milyen visszahúzó tényezők befolyásolnak és támogat abban, hogy ne csak elméletben legyél jó, hanem gyakorlatiasan meg tudd változtatni azokat a szokásokat az életben, amik hozzásegítenek az egyensúlyhoz.

.