Oldal kiválasztása

A mai rohanó világban a legértékesebb dolog, amivel rendelkezünk az időnk. Mindenkinek 24 órából áll a napja, mégis olyan érzés, mintha mind a 24 óra kifolyna a kezünk közül. Van, aki jól be tudja osztani az idejét, van, akinek ez nehézséget okoz.

Hogy osszuk be az időnket? Íme néhány tipp:

  • A legjobb módja az időbeosztásnak, ha először csinálunk egy célkitűzést. Ha tisztában vagyunk a céljainkkal, akkor jobban be tudjuk osztani az időnket, és nem veszítjük el a fókuszt. Érdemes összeírni 20 célt és meghatározni, hogy szerintünk melyik célnak mennyi időt szeretnénk adni. Ez alapján fel tudunk állítani egy fontossági sorrendet és ki tudjuk választani a 4 legfontosabb célunkat, amire az adott hónapban koncentrálni akarunk.
  • Ha kialakítasz egy reggeli rutint, akkor már reggel sok olyan dolgot kipipálhatsz, amihez máskor úgy gondolod nincs időd. Pl.: sport, meditáció, olvasás. Érdemes 1-2 órával korábban kelned a szokásosnál és szánd magadra ezt a kb. 1,5 órát. 10-20 perc meditáció után letudhatsz egy 30-40 perces edzés majd, zárásképpen a fennmaradó idődet olvasásra szánhatod. Így nem csak fizikailag töltődsz fel már korán reggel, hanem mentálisan is felkészülsz az előtted álló napra. Ha így indítod a napodat máris rengeteget tettél magadért és a fejlődésedért. Ha megnyered a reggelt, megnyered az egész napot!  
  • A munkában érdemes az első 90 percet a legfontosabb feladatokra szánni, anélkül, hogy bármilyen e-mailre vagy telefonra reagálnál, ez az egyszerű trükk hosszútávon óriási lépéselőnyt jelent, ezáltal megsokszorozhatod a hatékonyságodat. A legrosszabb, ha folyamatosan hagyjuk, hogy egy- egy telefoncsörgés, e-mail vagy kolléga elvonja a figyelmünket. Ha kiesünk valamiből általában több mint 5 percbe kerül, mire újra fókuszáltan tudunk összpontosítani. Az e-maileket érdemes 2 etapban átdolgozni, mivel kutatások igazolják, hogy nagyobb hatékonyságra lehet szert tenni. Munkában érdemes kikapcsolni a közösségi média jelzéseket, mert folyamatosan elvonhatják a figyelmünket.
  • Ne félj segítséget kérni. Sokszor csak ennyire van szükség, hogy egy probléma gyorsan megoldódjon és ne rabolja tovább az időnket. Ez bármilyen területre igaz.
  • Ha még van energiád és nincs más egyéb elfoglaltságod este, ahelyett, hogy tv-t néznél érdemes még 30-60 percet tanulásra szánni. Ez lehet bármivel kapcsolatos, fejlesztheted a nyelvtudásod, hallgathatsz podcast-kat téged érdeklő támákban stb.
  • Ha néhány napra előre megfőzöl, ill. úgy előkészíted a hozzávalókat, hogy 5- 10 perc alatt tudj belőle valami harapnivalót varázsolni, rengeteg időt nyersz és nem kell, hogy mindig azon fájjon a fejed éppen mit kellene enni.
  • Ha elkezdesz egy jó rutin szerint élni, észreveszed majd, hogy több energiád lesz (ez persze a sportnak is köszönhető) és észreveszed, hogy kevesebb alvással is beéred, mint eddig.
  • Minden nap tölts minőségi időt a pároddal, gyerekeddel, családoddal.
  • Ne pazarold olyan emberekre az idődet, akik csak fecsegnek és lehúznak, mert ennél sokkal értékesebb vagy.

Létezik, egy 5 másodperces szabály, ami rendkívül hatékonnyá teszi a mindennapjainkat. Ez a szabály arra épül, hogy az agyunk folyamatosan próbál „lebeszélni” minden tevékenységről, ami neki nem kényelmes. Tehát a megoldás, hogy 5 másodpercen belül kell döntést hoznod és kell elkezdened cselekedni, hogy ne legyen ideje az agyadnak kifogásokat keresni.